דף הבית >> מסלולי טיולים >> טיולים למגמות אמנות בתיכונים
 
 
טיולי אמנות לתלמידי תיכון ולמכללות המלמדים אמנות
שבעה ימים של אמנות באיטליה הקסומה 
בהדרכת ד"ר ורדה רוטשטיין מאייר

מסלול לדוגמה:

יום 1: ת"א - רומא האימפריאלית – המוזיאון הקפיטוליאני
בשעות הבוקר נמריא לבירת איטליה – רומא. את שעות הבוקר נקדיש לחלק הרומי העתיק של העיר. נתחיל בכנסיית סן פייטרו באזיקים בה נתרשם מיצירה מופלאה נוספת של מיכלאנג'לו – פסל משה. נמשיך לסיור ותצפית על הפורו רומנו - מרכזה הרוחני, כלכלי ותרבותי של רומא העתיקה, כולל תצפית על הקולוסאום בו נלחמו בעלי חיים ובני אדם אלה באלה. נראה את קשת קונסטנטין, ונמשיך לאורך ויה פורי אימפריאלי אל עמוד טראיינוס, ולא נשכח את פיאצה ונציה והמונומנט האדיר – של ויטוריו עמנואל המלך הראשון של איטליה. העברה למלון למנוחה והתארגנות. אחר הצהריים נעלה לגבעת הקפיטול אל רחבת הקמפידוליו ונבקר במוזיאון הקפיטוליאני האוצר בתוכו את מיטב אוצרות האימפריה. ארוחת ערב וחזרה למלון.
 
 
יום 2:  רומא - הותיקן – סיור כנסיות
את הבוקר נקדיש לביקור במדינת הותיקן. נסייר במוזיאון הותיקן ונראה ממיטב יצירות האמנות שבו, לא נוותר על הקאפלה הסיסטינית פאר יצירתו של מיכאלאנג'לו הגדול מכולם. נבקר בכנסייה הגדולה בעולם ונתרשם מהגודל, העוצמה, הפאר וההדר שלה, ונסיים בכיכר סן פטרוס המרשימה שתוכננה על ידי ברניני – מגדולי האמנים של המאה ה-17. אחר צהריים נצא לסיור כנסיות ככל שיספיק לנו הזמן. נתחיל בכנסיית סן לואיג'י דיי פרנצ'זי בה נראה יצירות של קאראווג'ו, נבקר בכנסיית סנטה מריה סופרה מינרבה ונראה את ישו הפסל של מיכאלאנג'לו ובחזיתה את הפיל המפורסם שיש הטוענים שברניני עשה אותו. נמשיך לפנתיאון – מקדש האלים הרומי נתרשם מהמבנה הארכיטקטוני המושלם. נסיים בפיאצה נבונה ומזרקת ארבעת הנהרות של ברניני. ארוחת ערב חופשית בפיאצה נבונה וחזרה למלון.
 
 
יום 3 : רומא : גלריה בורגזה – כנסיות ומזרקות
את הבוקר נתחיל בביקור בגלריה בורגזה "פאולין בורגזה" של קנובה, "אפולו ודפנה", "האדס חוטף את פרספונה",ועוד. נמשיך לכנסיית סנטה מריה דלה ויטוריה ונתרשם מ"האקסטזה של מריה תרזה" – יצירת מופת של ברניני. אחר הצהריים נבקר במוזיאון לאמנות מודרנית ועכשווית. נמשיך אל מזרקת המשאלות ונטיל מטבע להגשמתן, ונקנח במדרגות הספרדיות המרשימות. ארוחת ערב עצמאית ברומא. חזרה למלוננו.  
 
 
 יום 4 : רומא – פירנצה
הבוקר נצא צפונה לעבר חבל טוסקנה ובירת האמנות העולמית – פירנצה. עם ההגעה נצא לסיור רגלי באתריה המרכזיים של העיר כולל, פיאצה דלה סיניוריה שהיא מוזיאון פתוח ונושם של פסלים וארמונות, הגשר העתיק – פונטה וקיו הציורי, מדרחוב העיר ההומה, כיכר הדואומו עם חזיתו המרשימה, נראה את הכיפה המדהימה של ברונלסקי, מגדל הפעמונים של ג'וטו, סיפורי התנ"ך שבשערי גן העדן של גיברטי ועוד. העברה למלון בפירנצה. בערב נצא לארוחת ערב.
 
 יום 5 : פירנצה
את היום נתחיל בביקור במוזיאון הדואומו שם נמצאות דלתות גן העדן המקוריות, פסל העץ המדהים של דונטלו – מריה מגדלנה, ועוד. בכנסיית סנטה מריה נובלה בה צייר גירלנדיו (ועוזרו – מיכאלאנג'לו) וכן נראה את יצירת המופת של מאסצ'ו- השילוש הקדוש, משם נמשיך לנקודה היהודית ונבקר בבית הכנסת המרשים כולל המוזיאון היהודי של קהילת יהודי פירנצה.ארוחת ערב עצמאית. חזרה למלון.
 
יום 6 : פירנצה
את היום נתחיל בביקור במוזיאון האופיצ'י בו  נראה את מיטב אמני הרנסנס האיטלקי – לאונרדו דה וינצ'י, רפאל, בוטיצ'לי, טיציאן, ועוד. אחר הצהריים נבקר במוזיאון האקדמיה ובו פאר יצירתו של מיכלאנג'לודוד. זמן חופשי בשוק סן לורנצו, ארוחת ערב חגיגית לסיום הטיול. חזרה למלון.
 
יום 7 : פירנצה - אורבייטו - ת"א
הבוקר נערוך ביקור במוזיאון הפיסול – הברג'לו – בו נמצא יצירות מפורסמות וחשובות של דונטלו. ולאחר מכן נשים פעמינו דרומה לעבר חבל אומבריה לעבר העיר היפהפיה – אורבייטו. נעפיל בפוניקולר (רכבת פס) לפסגתה היושבת על לוע של הר געש כבוי. נסייר בסמטאות הציוריות ונצפה בחזית הדואומו המרהיבה שהינה מהיפות באיטליה, נכנס ונבקר בקפלת סן בריציו בה נראה את ציורי הקיר של לוקה סניורלי. זמן חופשי ליהנות מתצפית בלתי נשכחת על יופיו המהמם של מרכז איטליה. בערב העברה לשדה התעופה לטיסה ארצה.
                                                                      
 
חלוקת לילות בטיול:
3 ברומא
3 בפירנצה
 
 
המחיר כולל:
üטיסת שכר לרומא וחזרה, כולל מיסי נמל וביטחון
 6 לילות בבית מלון בדרגת 3* על בסיס ארוחת בוקר. (3 בחדר)
 3 ארוחות ערב
üאוטובוס תיירים ממוזג ונוח צמוד למסלול הטיול.
üמדריכה מלווה, מומחית לאזור - ד"ר ורדה רוטשטיין מאייר
üכניסות וביקורים כמתואר במסלול
üתשר לנותני שירותים בחו"ל
 
הטיול יוצא עם חברת סולו איטליה- המומחים לארץ המגף