טוסקנה ואומבריה בדגש אמנות
בהדרכת ד"ר ורדה מאייר
יציאה בתאריך 30/5/2010
המחיר לאדם בחדר זוגי: 1195 יורו
סמינר מטייל בעקבות מורשתה ההיסטורית, הדתית והאמנותית של עיר הרנסנס פירנצה אשר בחבל טוסקנה.
פירנצה העיר שהמציאה את הרנסאנס, הולידה רבים מגדולי האמנים של אירופה והוציאה מתוכה גאונים דוגמת דאנטה, מיכלאנג'לו, גליליאו, מאקיאוולי וליאונרדו דה וינצ'י. באיטליה השפה הרשמית היא האיטלקית הטוסקנית. בפירנצה נולד הבסיס לבנקאות ולפטרונות רחבת ממדים. פירנצה היא עיר המוזיאונים והתרבות, פירנצה היא מוזיאון פתוח לתקופה האטרוסקית, רומית, תקופת האפיפיורים, הגילדות, ומשפחת מדיצ'י.
בסמינר מרתק ובלתי שגרתי זה תהיה לכם הזדמנות ייחודית לגלות את צפונותיה של עיר הרנסנס על כל אוצרות האמנות שבה במוזיאונים ובשלל הכנסיות, תוך הצצה גם לעיירות קטנות אחרות בטוסקנה.
 
יום 1 : ת"א - אורבייטו – פירנצה
נמריא משדה התעופה בן גוריון בדרכנו לרומא. אחרי הנחיתה נשים פעמינו צפונה לעבר חבל אומבריה. תחנתנו הראשונה - העיירה היפהפיה – אורבייטו. נעפיל בפוניקולר (רכבת פס) לפסגתה היושבת על לוע של הר געש כבוי. נצפה בחזית הדואומו המרהיבה שהינה מהיפות באיטליה, נכנס ונבקר בקפלת סן בריציו בה נראה את ציורי הקיר של לוקה סניורלי. נסייר בסמטאותיה הציוריות, זמן חופשי להינות מתצפית בלתי נשכחת על יופיו המהמם של מרכז איטליה.העברה למלון בפירנצה וארוחת ערב.
 לוקה סניורלי
יום 2 : פירנצה
את היום נתחיל בביקור במוזיאון האופיצ'י בו  נראה את מיטב אמני הרנסנס האיטלקי – לאונרדו דה וינצ'י, רפאל, בוטיצ'לי, טיציאן, ועוד. נמשיך לסיור רגלי באתריה המרכזיים של העיר כולל, פיאצה דלה סיניוריה שהיא מוזיאון פתוח ונושם של פסלים וארמונות, הגשר העתיק הציורי, מדרחוב העיר ההומה, כיכר הדואומו עם חזיתו המרשימה, מגדל הפעמונים של ג'וטו, סיפורי התנ"ך שבשערי גן העדן ועוד. אחר הצהריים נבקר במוזיאון האקדמיה ובו פאר יצירתו של מיכלאנג'לודוד. זמן פנוי לשוק העור ולחנויות. חזרה למלון וארוחת ערב.
"דוד" מיכאלאנג'לו
 
יום 3 : פירנצה
הבוקר נצא לסיור רגלי. תחנתנו הראשונה תהיה כנסיית סנטה קרוצ'ה המשמשת פנתיאון לנכבדי ויקירי העיר פירנצה. נמשיך לדואומו - סנטה מריה דלה פיורי, נראה את הכיפה המדהימה של ברונלסקי. ניכנס לביקור בבית הטבילה כדי לצפות בפסיפסים שעל הכיפה. נמשיך ונבקר  במוזיאון הדואומו שם נמצאות דלתות גן העדן המקוריות, פסל העץ המדהים של דונטלומריה מגדלנה ועוד. נסיים את הסיור בביקור בכנסיית סנטה מריה נובלה בה צייר גירלנדיו (ועוזרו – מיכאלאנג'לו ) . חזרה למלון וארוחת ערב.
 
 
 יום 4 : פירנצה
את היום נתחיל בביקור במוזיאון הפיסול – הברג'לו – בו נמצא יצירות מפורסמות וחשובות. נמשיך לביקור בכנסיית סן לורנצו אשר נבנתה על ידי ברונלסקי, נבקר גם בקברי נסיכי בית מדיצ'י ונראה את עבודותיו המרשימות של מיכאלאנג'לו בקבריהם של לורנצו וג'וליאנו. אחר הצהריים נקדיש לנקודה היהודית ונבקר בבית הכנסת המרשיםכולל המוזיאון של קהילת יהודי פירנצה. זמן פנוי ליהנות מרחובות וחנויות העיר. חזרה למלון וארוחת ערב.
 "מגדלנה" דונטלו
 
יום 5 : וינצ'י - קאררה
הבוקר נצא מפירנצה מערבה. תחנתנו הראשונה תהייה וינצ'י. נבקר במחצבות השיש ובסדנת אמן ונלמד על חשיבותו בקרב אמני תקופת הרנסנס. העברה למלון באזור הקייאנטי וארוחת ערב. - עיירת הולדתו של הגאון ליאונרדו דה וינצ'י, נבקר במוזיאון ליאונרדינו ונתרשם מדגמי עבודותיו ויצירותיו. נמשיך וניסע לקאררה עיר השיש המפורסמת בעולם כולו. אנשי האזור מתפרנסים מן המחצבות ופסלים ואמנים מגיעים כדי לבחור לעצמם גושי אבן מתאימים.
 
 
יום 6 :  ארצו
הבוקר נצא לביקורבארצו- אחת הערים האטרוסקית העתיקות בדרום מזרח טוסקנה, הבנויה על שטח אדמה שנוצר מבוץ ואדמה שנסחפו מנהר הארנו. נבקר במרכז העיר בפיאצה גראנדה עם מבני ציבור מתקופת ימי ביניים ובסגנון רנסנסי, נלמד על פטררקה המשורר והוגה הדעות, שחי באמצע המאה הארבע עשרה, נבקר בבסיליקת סן פרנססיקו ובה מצויריים פרסקאות המתארים את מציאת הצלב הקדוש על ידי האמן פיירו דלה פרנצסקה, נשוטט בסמטאות והכיכרות הציוריות של ארצו אשר שימשו תפאורה לסרטו של רוברטו בניני - " החיים יפים".  העברה למלון באסיסי וארוחת ערב.

 
יום 7 : חבל אומבריה -  אסיזי – טודי – ת"א
יום המוקדש לחבל אומבריה. נסייר בעיירה המפורסמת אסיזי הידועה בזכות הקדוש המקומי – סן פרנצ'סקו. נבקר בדואומו המרכזי ובקפלת הקבורה של הקדוש, ונצפה בציורי הפרסקאות המדהימות של ג'וטו ואמני רנסאנס נוספים. נמשיך לביקור בטודיעיר עתיקה יפהפיה השוכנת במיקום מקסיםומבודד על גבעה משולשת בגובה 410 מטר. נסייר בין מבנים מסקרנים מימי הבינייםורחובות צרים ועתיקים. ונלמד על ימיה הראשונים כיישובספר אטרוסקי, ותקופת ימי הביניים עת הפכה לקומונה מצליחה. בשעות הערב העברה לשדה התעופה ברומא לטיסה ארצה.
 
 
חלוקת לילות בטיול:
4 בפירנצה
1 באזור סיינה
1 באסיסי


לפרטים: שלחו אימל לד"ר ורדה מאייר דרך האתרvmayer@varda-art.co.il