תלמידי ראשון לציון מקיף ח' יצאו לטיול אמנות ברומא פירנצה חופשת פסח 2011

בטיול נפגשו התלמידים עם יצירות האמנות "פנים מול פנים", וגם עם גדולי האמנים, הסיפורים, ההסיטוריה התרבות וכמובן לא פסחנו על כל פיצה ופסטה.....ראינו את : ג'וטו, מאסצ'ו, בוטיצלי, רפאל, מיכאלאנג'לו, ברניני, ברונלסקי ועוד.


ברומא ביקרנו במוזיאוני הקפטוליני וראינו את הפסלים היוונים- רומאיים: הגלי הגוסס, אפרודיטה פודיקה, נער מוציא קוץ מרגלו, הפסל המפורסם של מרקוס האורליוס ועוד, ראינו את "משה" של מיכאלאנג'לו יושב בכסא ומתכונן להתרומם ממנו כי שמע וראה את עם ישראל מכין את עגל הזהב, ביקרנו במזויאון הותיקן בחדרי רפאל ובקפלה הסיסטינית, נפגשנו עם ברניני בכל מזרקה ומזרקה ברומא, לא שכחנו לזרוק מטבע בפונטנה די טרבי כדי לחזור לרומא אחרי הצבא....., ביקרנו במוזיאון וילה בורגזה לראות את פסלי ברניני "אפולו ודפנה", "דוד " ועוד. ולא פסחנו על מוזיאון לאמנות עכשווית "מקס " המבנה שנבנה עי זהה חדיד ומאכלס אמנות עכשווית, שם פגשנו את מיכאלאנג'לו פיסטולטו עם העבודות שלו על מראות.

כל רחוב ברומא זכה לדריכת רגלינו, בכיכרות :פיאצה נבונה, פיאצה דל פופולו, פיאצה ונציה.....הקולוסיאום, קשתות הנצחון ועוד....
ברומא לנו במלון קטן וחמוד בין פיאצה נבונה לקמפו די פיורי וזכינו להכיר את המכשפה שגרה בקומה ראשונה " קאנה"(CANE) שחיכתה לנו כל בקר בדלת.....

נסענו לפירנצה עיר הרנסנס וטיילנו ברגל בכל רחוב וסמטה, צפינו על "דוד " של מיכאלאנג'לו שקיבל את פנינו, וכן "היום והלילה הבקר והערב", הפסלים הבלתי גמורים, והפיאטה הפלורנטינית, התרגשנו ממאריה מגדלנה של דונלטו וראינו שלל של יצירות באופיצי , במזויאו ןבארג'לו פגשנו עוד "דוד" של דונטלו ואת תבליטי התחרות ש לגיברטי וברונלסקי, צפינו על הקתדרלה והכיפה המדהימה של ברונלסקי, ודלתות גן העד ןש לגיברטי....ליקקנו גילידה "הרבה" ובכל מקום "שנחשב".

בפירנצה ישנו במלון קטן וחמוד שבמעלית עולה רק תלמיד אחד עם מזודה אחת...אנשים נחמדים קיבלו את פנינו....

בדרך ביקרנו באורביטו וראינו את קפלה בריצ'י שאחראי על עיטורה היה לוקה סיניורלי,,,,וגם שם ליקקנו גלידה.....

ולא נשכח את נהג האוטובוס שלנו קוסימו...החתיך....שחיכה לנו בכל פינה והיה אחראי על הנהיגה

חזרנו "שמנים" ומרוצים...



ברצוני לציין שהתלמידים התנהגו למופת, ועל כן ישר כוח לתלמידים החמודים, לאורית המנהלת ולמיכל בן חיים המרכזת והמורה לאמנות
להתראות בשנה הבאה!


והנה שלושת הגרציות......